
Fundacja POMOCOWNIA opracowała autorskie narzędzie do pomiaru traumy u dzieci i młodzieży – ITD – Inwentarz Traumy u Dzieci i Młodzieży.
Jest to pierwszy kwestionariusz tego typu w Polsce. Jego celem jest identyfikacja dzieci i młodzieży, które ze względu na różne trudne doświadczenia (np. przemoc w środowisku domowym, udział w zdarzeniach traumatyzujących), mogą wymagać wsparcia i pomocy psychologicznej. Inwentarz pozwala na ocenę stanu emocjonalnego dzieci oraz umożliwia rozpoznanie tych dzieci, u których pojawiają się objawy traumy, dystresu emocjonalnego czy obniżonego nastroju.
Zakres szkolenia:
- Podstawowe informacje o ITD – historia, struktura, podstawy teoretyczne;
- Procedura badania testem ITD – reguły ogólne, procedura badania;
- Obliczanie wyników ITD – charakterystyka możliwych do uzyskania wyników w ITD, procedura obliczania tych wyników.
- Zastosowanie ITD.
Kiedy? Piątek 14 marca w godz. 8.30 – 11.00
Gdzie? Online, na platformie Microsoft Teams
Ile zapłacę? Wykład jest bezpłatny, finansowany przez naszą Fundację
Jak się zapisać? zapisów można dokonać poniżej
Do kiedy można się zapisać? Na szkolenie obowiązuje limit miejsc – 50. Po wyczerpaniu tego limitu, zamykamy rekrutację
Co się stanie dalej? Otrzymacie Państwo zwrotny email z dalszymi instrukcjami
Czy otrzymam prezentację/nagranie po wykładzie? Nie. Wykład będziemy cyklicznie powtarzać, nie udostępniamy nagrania ani prezentacji.
Wykład poprowadzi dla Państwa jedna z autorek narzędzia, Marta Rutkowska – Psycholog kliniczny oraz pedagog resocjalizacyjny. Od 2010 r. łączy pracę praktyczną z działalnością naukowo – badawczą głównie w obszarze psychologii wychowawczej i psychologii agresji (rodzinne uwarunkowania gotowości do agresji). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Ośrodku Interwencji Kryzysowej, pełniąc funkcję specjalisty wz. psychologii w OZSS oraz kuratora sądowego. Współpracowała z licznymi poradniami i organizacjami pozarządowymi wspierającymi rodziny z problemami opiekuńczo – wychowawczymi oraz osoby doświadczające przemocy. Ceniony nauczyciel akademicki, rozwija i doskonali swój warsztat zawodowy poprzez udział w konferencjach naukowych oraz szkoleniach zawodowych, poddaje swoją pracę superwizji.